- Vanaf 8 jaar
- 20 tot 30 minuten
- 2-5 spelers
Dit spel bevat volgende talen
Banjooli Cross
Elke beurt dobbel je met de bewegingsdobbelstenen en de tovenaarsdobbelsteen. Vervolgens mag je één struisvogel verplaatsen op basis van de bewegingsdobbelstenen ofwel een struisvogel betoveren op basis van de tovenaarsdobbelsteen. Een rechte race naar de finish zal het echter niet worden. Struisvogels springen over elkaar, zitten vast achter een versperring of ze steken wel eens hun kop in het zand. Bovendien kan je het parcours nog aanpassen met gevaarlijke passages zoals onder andere lavastromen of een rivier met krokodillen.
Als op één na alle struisvogels de finish zijn gepasseerd worden de punten geteld op basis van geheime voorspellingen aan het begin van de race. Je krijgt punten voor de struisvogels die in de top-3 zijn geëindigd, maar je kan je score bovendien nog verdubbelen als je de laatste positie correct hebt voorspeld. De winnaar wordt de nieuwe sjamaan van de stam.
In een notendop
- Eenvoudige spelregels
- Snel aangeleerd
- Variabel parcours
- Voor jong en oud
- Kies zelf de lengte van het spel
- Geheime identiteiten
Nog wat randinformatie
- Auteur: Diego Ibanez
- Illustraties: Pedro Soto
- Jaar eerste druk: 2015
- Status: Beschikbaar
Foto's
VIDEO
REVIEWS
VARIANTEN
Enkele varianten die je zou kunnen overwegen...
Sneller speleinde
Gebruik de enkel nog het witte resultaat als joker op de zwarte dobbelsteen. Je mag dus op de zwarte dobbelsteen niet een kleur van een struisvogel die reeds is aangekomen als joker gebruiken. Het is zo lastiger om een struisvogel te betoveren en je bent sneller verplicht een struisvogel te verplaatsen omdat je niet kan kiezen om de zwarte dobbelsteen te kiezen als actie.
De hongerige leeuw
De leeuw start naast het bord en komt pas in het spel als alle struisvogels de eerste tegel na de starttegel verlaten hebben. Als dit zich voordoet plaats je de leeuw op de startplaats. Op het einde van elke spelersbeurt beweeg je de leeuw richting de laatste struisvogel. Als er 2 struisvogels laatst zijn kiest de speler. Daarna krijgt de laatste struivogel (of de laatste struisvogels als er 2 zijn) een gratis bewegingspunt op voorwaarde dat zijn fiche niet is omgedraaid. Als de leeuw op een struisvogel komt eet hij deze op. Deze struisvogel is laatste en de leeuw gaat van het bord, want hij heeft genoeg gegeten.